نکات مهم در خرید لباس راحتی

لباس یکی از ضروریات اساسی انسان است. انتخاب لباس به خواسته‌ها و نیازهای فردی انسان بستگی دارد. خرید یک لباس راحتی می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیاری مانند نیاز، زیبایی و راحتی باشد. امروزه با پیشرفت علم تنوع زیادی در کیفیت سطح زندگی ایجاد شده و باعث شده انتظارات کاربران از نظر راحتی لباس با توجه به فعالیت‌هایی که دارند متفاوت باشد و افزایش یابد. لباس راحتی به عنوان پرطرفدارترین و پرمصرف ترین نوع پوشش در زندگی روزمره شناخته می‌شود و به دلیل طراحی و ویژگی‌های منحصر به  فردی که دارد، توانسته نقش موثری بر کیفیت زندگی هر شخص داشته باشد. ما در این مطلب از مولی‌جون قصد داریم با ارائه مطالبی در این خصوص به ویژگی‌های یک لباس راحتی مناسب پی ببریم. پس تا انتها همراه ما باشید.

یک روش اشتباهی که اکثر افراد در خرید لباس راحتی دارند این است که هنگام خرید یک لباس مناسب مهمونی و دورهمی همیشه به دنبال بهترین جنس‌ها و شیک‌ترین مدل‌ها می‌گردند اما اگر بخواهند لباس راحتی پیدا کنند اهمیتی به کیفیت و زیبایی نمی‌دهند در صورتی که لباس‌های راحتی به اندازه لباس‌های مجلسی  بلکه بیشتر اهمیت دارد که با کیفیت و مناسب باشد زیرا افراد مدت زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند و یا حتی افرادی که زمان بیشتر را در بیرون از خانه می‌گذرانند و برای استراحت به منزل می‌روند، شرط اول داشتن استراحت و آرامش در خانه، پوشیدن لباس‌های خانگی با کیفیت و شیک و راحت است.

راحتی لباس به دو عامل خارجی و داخلی وابسته است. عوامل خارجی مثل درجه حرارت محیط، رطوبت، باد، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی و عوامل داخلی مثل میزان متابولیسم بدن افراد، سطح فعالیت‌ها، موقعیت  اقتصادی و بهداشتی است که در ایجاد راحتی لباس‌های خانگی نقش اساسی دارند.

نکاتی که باید پیش از خرید لباس راحتی در نظر داشته باشید

می‌دانید که لباس راحتی بر کیفیت خواب شما موثر است؛ از طرفی، این لباس برای راحتی شما ساخته شده است پس باید هنگام استفاده به شما احساس راحتی بدهد و آزاردهنده نباشد.

 در ادامه با نکاتی آشنا می‌شوید تا انتخاب بهتری را در خرید لباس راحتی داشته باشید

توجه به جنس پارچه لباس راحتی

بهترین جنس لباس راحتی به پوست شما بستگی دارد زیرا پوست افراد با یک دیگر فرق دارد. بعضی از افراد با پارچه پنبه‌ای راحت نیستند و برعکس، تعدادی نیز این نوع جنس را دوست دارند. شما باید هنگام خرید لباس راحتی به این موضوع توجه کنید؛ چه پوستی دارید و با کدام جنس از پارچه راحت‌تر هستید. در ساخت لباس راحتی جنس‌های مختلفی از پارچه استفاده می‌شوند که بهتر است با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

پارچه ابریشم

ابریشم حاصل کرم ابریشم است که به دلیل سختی فرایند تولیدش، قیمت بالایی دارد اما یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لباس راحتی است. لباس راحتی ابریشم خاصیت ضد رطوبت داشته و می‌تواند در تنظیم دمای بدن شما نقش موثری ایفا کند.

پارچه پنبه‌ای

رایج‌ترین لباس راحتی از جنس پنبه است زیرا کاملا از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند و الیاف مصنوعی ندارند؛ به همین دلیل قابلیت تنفس دارند، نرم بوده و حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند. لازم به ذکر است که تمام لباس‌های مولی‌جون از نخ پنبه هستند.

از دیگر ویژگی‌های خوب پنبه، سادگی تمیز کردن آن و خاصیت ضد حساسیت است که آن را برای ۹۷ تا ۹۹ درصد مردم به انتخاب مناسبی تبدیل می‌کند.

پارچه ساتن

اگر به دنبال پارچه‌ای نرم و لطیف با قیمت مناسب هستید، جنس ساتن انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. جالب است بدانید که لباس راحتی ساتن یکی از محبوب‌ترین جنس‌ها برای تهیه لباس راحتی است.

پارچه ضد رطوبت

پارچه ضد رطوبت برای افرادی تولید شده که تعرق بالایی دارند. این اجناس با تبخیر رطوبت در سطح بدن مانع از تعرق می‌شوند. معمولا در ساخت آن‌ها از الیاف مصنوعی مثل نایلون، پلی استر و… استفاده می‌شود.

پارچه فلانل

اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید یا دوست دارید که لباس راحتی شما بتواند ضمن گرم نگه‌داشتن بدن‌تان، به صورت مناسبی هوا را به پوست شما برساند، پارچه فلانل انتخاب شما خواهد بود. این پارچه الیاف متراکمی داشته و عملکرد مناسبی در تنظیم دمای بدن‌تان دارد.

پارچه پشمی

اگر به جنس پشمی حساسیت ندارید و سبب ایجاد خارش در پوست شما نمی‌شود، شاید بهتر است لباس راحتی خود را از این جنس انتخاب کنید زیرا در بهبود وضعیت خواب شما نیز موثر است. اجناس پشمی در تنظیم دمای بدن و دفع رطوبت عملکرد مناسبی دارند.

توجه به سایز و استایل لباس پوشیدن خود

حال که با اجناس مختلف مورد استفاده برای ساخت لباس راحتی آشنا شدید، بهتر است قبل از خرید به استایل و سایز مناسب خود نیز توجه کنید. می‌دانید که لباس راحتی باید گشاد باشد تا سبب بروز محدودیت در حرکات شما نشود؛ از طرفی لباس راحتی گشاد به تنفس بهتر پوست و گردش خون بهتر کمک می‌کند بنابراین حس بهتری را به شما منتقل خواهد کرد.

لباس راحتی می‌تواند ساده و بدون طرح باشد تا هنگام خواب نیز بتوانید از آن استفاده کنید؛ در این حالت معمولا فاقد زیپ، برچسب و دکمه خواهد بود زیرا این موارد می‌توانند کیفیت خواب را کاهش دهند.

انتخاب نوع لباس راحتی

پس از انتخاب جنس، سایز و استایل مناسب، نوبت به انتخاب نوع لباس راحتی است که در ادامه شما را با انواع آن آشنا می‌کنیم.

پیژامه

پیژامه راحت‌ترین و رایج‌ترین لباس راحتی است که می‌توانید آن را با جنس‌های مختلف تهیه کنید. پیژامه معمولا شامل یک بالاپوش ساده و شلوار کش‌دار گشاد و راحت است که برای آقایان و بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ست‌های چند تکه لباس راحتی

اگر می‌خواهید لباس راحتی را تهیه کنید که زیبایی بالایی داشته باشد، ست‌های چند تکه گزینه انتخابی شما خواهند بود. ست‌های چند تکه معمولا شامل شلوارک، نیم‌تنه، پیراهن و روبدوشامبر است. اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید، بهتر است جنس پارچه ساتن استفاده کنید.

پیراهن راحتی؛ لباس خواب راحت

پیراهن‌های کوتاه با جنس توری انتخاب مناسبی برای زنان جوان هستند زیرا استفاده از آن راحت بوده و در خواب بهتر آنان نقش موثری دارد. البته پیراهن‌های بلند نخی و پنبه‌ای نیز مشتریان خاص خود را دارد.

تیشرت و شلوارک با جنس نخ و پنبه

پیژامه، پیراهن یا روبدوشامبر لباس راحتی هستند که می‌توانید در خانه از آن‌ها استفاده کنید اگر مایل به استفاده از این پوشش نبودید، بهتر است از تاپ و شلوارک یا تیشرت و شلوارک استفاده کنید. تاپ و شلوارک، راحتی مناسبی را برای بانوان داشته و پوشش مناسبی برای استفاده در فضای منزل است.

روبدوشامبر

روبدوشامبر نوعی از لباس راحتی است که به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه روی لباس خواب استفاده می‌شود. روبدوشامبر استایل شما را زیباتر می‌کند و یک پوشش گرم برای روزهای زمستانی به حساب می‌آید.

روبدوشامبر یک لباس کاملا گشاد و راحت است. آستین بزرگی داشته و معمولا بدون یقه است. این لباس دکمه و ساسون ندارد و به جیب و کمربند مجهز است تا محلی برای نگهداری گوشی و وسایل شما داشته باشد. بلندی لباس معمولا تا زانو یا حتی ساق پا بوده و بیشتر در فضای خانه به کار می‌رود.

تفاوت روبدوشامبر زنانه با روبدوشامبر مردانه در رنگ‌بندی و سایز استفاده از آن‌هاست. روبدوشامبر علاوه‌ بر ایجاد احساس راحتی هنگام استفاده، کار تنظیم دمای بدن را انجام می‌دهد و پوشش مناسبی برای استفاده در زمان‌های پس از بیداری یا استحمام است.

کاربردهای فراوان روبدوشامبر آن را به یک انتخاب ضروری در هر خانه تبدیل می‌کند بنابراین افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند به خانه خود بروند، معمولا یک دست روبدوشامبر نیز برای خود تهیه می‌کنند. با توجه به اینکه، در این حالت، روبدوشامبر توسط عروس انتخاب می‌شود، به آن روبدوشامبر عروس نیز گفته می‌شود.

سخن پایانی

اگرچه لباس راحتی به دلیل راحت بودن استفاده از آن و آرامش بدن تهیه می‌شوند اما شیک و زیبا بودن آن‌ها نیز اهمیت دارد پس هنگام انتخاب لباس راحتی، شیک بودن را همراه با دیگر ویژگی‌های مهمی که در این مقاله به تشریح آن پرداختم، در نظر داشته باشید.

در نهایت، سلیقه و نوع پوست شما تعیین کننده نهایی لباسی خواهد بود که می‌پوشید. فروشگاه لباس راحتی مولی‌جون تنوع بالایی از لباس راحتی، ست های راحتی زوج، تاپ شلوارک و…  دارد تا افراد با سلیقه‌های مختلف بتوانند مدل مناسب خود را پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *