نکات مهم در خرید لباس راحتی برای نوزاد

جنس لباس راحتی نوزاد

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب لباس راحتی برای نوزادان باید در نظر داشته باشید جنس لباس نوزاد است. به طور کلی خرید لباس برای نوزادان با خرید لباس برای بزرگسالان بسیار متفاوت است زیرا نوزادان نمی‌توانند در هر لباسی احساس راحتی کنند و تحمل نوزادان به اندازه افراد بزرگسال نیست، به همین دلیل زیبایی لباس برای نوزاد چندان مهم نیست. بنابراین باید زیبایی را آخرین فاکتور قرار دهید و قبل از همه به دنبال جنس لباس خوب برای فرزندتان بگردید و از آنجا که پوست نوزاد لطیف و حساس است باید به دنبال لباس‌های نخی که ایجاد حساسیت نمی‌کنند بگردید. اگر شما برای کودکتان لباس راحتی که با الیاف پلاستیکی و مصنوعی تولید شده است تهیه کنید، موجب عرق کردن و عرق سوز شدن کودکتان می‌شود.

نکته مهم: در کنار تمامی لباس‌ها برچسبی قرار دارد که مشخصات پارچه لباس روی آن نوشته شده است. لباس نوزاد یا باید صد در صد پنبه و یا درصد بالایی از آن را پنبه تشکیل داده باشد. علاوه بر این موضوع حتما قبل از استفاده یک بار لباس راحتی نوزادان را بشوئید.

انتخاب رنگ لباس راحتی نوزاد

رنگ لباس نوزاد باید روشن و شاد باشد زیرا به راحتی می‌توانید کثیفی و آلودگی را روی آن‌ها تشخیص دهید. علاوه بر این موضوع رنگ‌های تند می‌توانند نوزاد را کلافه کنند بنابراین شما باید به سراغ لباس‌هایی با رنگ‌های لیمویی، سبز روشن، آبی، صورتی و سفید بروید.

انتخاب مدل لباس راحتی برای نوزاد

مدل لباس راحتی نوزاد هر چقدر ساده‌تر باشد بهتر است. پس به سراغ لباس‌هایی که دکمه زیپ یا اضافات دیگری ندارند بروید. همچنین اگر قصد خرید لباس راحتی دکمه‌دار را دارید باید به سراغ لباس‌های دکمه‌ای که دکمه‌های بسیار ظریفی دارند بروید. همچنین لباس باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا به راحتی بتوانید لباس را از تن کودک در بیاورید یا به تن او بپوشانید.

توجه داشته باشید که لباس‌های نوزادی که دکمه در جلوی آن‌ها قرار گرفته بهتر از لباس‌هایی است که دکمه در پشت آن‌هاست. همچنین لباس نباید به تن نوزاد بچسبد و یا کشی باشد و یقه نیز نباید به گردن نوزاد بچسبد و تنگ باشد.

اندازه مناسب لباس راحتی نوزادان

همانطور که می‌دانید لباس‌های تنگ به بدن نوزاد می‌چسبند و او را اذیت می‌کنند و همچنین لباس‌های بسیار گشاد هم از تن او آویزان می‌شوند و می‌توانند جلوی حرکت نوزاد را بگیرند. بنابراین شما باید به سراغ لباس‌هایی بروید که دقیقاً اندازه نوزاد باشد. همچنین آستین لباس باید کمی گشاد و راحت باشد. توجه داشته باشید که آستین لباس نوزاد نباید کشبافت باشد چرا که برای نوزاد آزار دهنده خواهد بود. اگر نوزاد چهار دست و پا راه می‌رود باید لباسی بخرید که پاچه شلوارش بلند باشد تا زانوهای نوزاد در زمان حرکت آسیب نبیند و خراشی بر ندارد.

نحوه شستشوی لباس راحتی نوزادان

برای شستن لباس نوزاد باید از شوینده‌های ملایم استفاده کنید زیرا شوینده‌های قوی می‌توانند موجب آسیب زدن به پوست نوزاد شوند. به طور کلی شما می‌توانید از صابونی که ترکیبات آزاردهنده‌ای ندارد برای شستشوی لباس راحتی نوزاد استفاده کنید اما به دلیل آن که خاصیت قلیایی صابون از مواد شوینده کمتر است قدرت تمیز کنندگی کمتری دارد.

استفاده از کلاه و دستکش

نوزاد در هر فصل به کلاه نیاز دارد تا از سرش محافظت شود. در فصل تابستان شما باید از کلاه‌های نخی و در فصل زمستان از کلاه‌های ضخیم‌تر استفاده کنید.

در روزهای اول تولد کودک بهتر است که از دستکش و جوراب برای گرم نگه داشتن نوزاد استفاده کنید. علاوه بر این موضوع به دلیل آن که ناخن‌های نوزاد بلند است دستکش این اجازه را نمی‌دهد که کودک صورت خود را چنگ بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *